Friday, March 27, 2009

[bkn selalu]

Kadang2 aku termenung,

Kadang2 aku berangan,

Kadang2 aku senyum sorang2,

Kadang2 aku resah,

Kadang2 aku soal driy sendriy,[mcm2]

Kadang2 aku terfikir ‘’ nape aku idop..? ‘’

Kadang2 aku down ngan diri sendry,

Kadang2 aku rase aku hipokrit,

Kadang2 aku sunyi,

Kadang2 haty aku kosong,,

Kadang2 aku rase semacam ada yg x kena,

Kadang2 aku lupe letak kunci umah kt nerw,

Kadang2 aku lupe tarikh lahir family aku,member2, n cikgu2,

Kadang2 aku mengeluh,

Kadang2 aku main ngn perasaan,

Kadang2 aku sajerw jer x contact member2 sampay berbulan2 lamernyerw,

Kadang2 aku dgr org kata aku sombong,

Kadang2 biler aku jumper org aku kata ‘’ hi ‘’,

Kadang2 aku benci org2 yg kaco n msok campur urusan aku,

Kadang2 aku salah tafsir org disekeliling aku,

Kadang2 biler org tanyer ‘’ ko bwat perw nieyh..? ‘’ cepat jerw aku jwb

‘’pe ko nk taw ko kicik agy.. ‘’

Kadang2 aku rasa.. ‘’ ha2..ko lgy lopek dry aku..! ‘’

Kadang2 member2 dtg kt aku ngadu,. ‘’weyh aku der mslah lerw ‘’

Kadang2 aku xnk down ngn org lyen

Kadang2 biler aku diri kt dpn khlayak tetiber jerw..

‘’ gilerw ler..sume org dgr ckp ko.. ‘’

Kadang2 aku rase aku terlalu lembab

Tpi an…

Dlm kadang2 aku termenung tu aku rase hepi giler,.

Dlm kadang2 aku berangn,aku rasa aku ler yg layak ganti kn obama,,

[berangn le kn..]

Biler aku senyum sorang2,.bru aku taw bnyk perkara yg aku terlepas

pandang..

Sesekali biler aku resah,aku kata.. ‘’pdn muke..! bwt lgy keje last minute..!.. ‘’

Biler aku soal diri sendri bru aku taw lemahnya aku..

Biler aku x taw nape aku idop,saat tu ler aku taw betapa pentingnya peranan ulama’..

Aku x ske rasa down,tpi biler aku dapat rasa, bru aku taw..pedihnya..!

Biler sesekali aku rase hipokrit [munafiq].,aku rasa malu ngn diri sendiri..

Biler aku rase sunyi,aku bersyukur mata aku silau dek matahari kerana aku taw aderw tempat lgy sunyi yg lngsung xderk cahaya..

Bilerw aty aku kosong..aku taw aku mkin lalai..

Biler jer ader yg x kena,aku taw aku x ptot salahkn org lyen..

Biler kunci umah lpe ltk ner.,haa.,merasa ler nonggeng2 bwh kosi meja,.

Biler kadang2 aku lupe tarikh lahir member2,family n cikgu2..selamanya aku arap depa phm yg aku eiyh pelupa..

Bilerw aku mengeluh sorang2,sebenarnya aku da letih.,

Aku diajar bermain ngan perasaan supaya aku x bosan tuk tersenyum.,

Biler kadang2 aku x contact ngn member2 sampay berbulan2 lmenya..

Sebab aku xtaw nk ckp perw.,

Biler aku di cop sombong.,aku x pernh rsa aku ckup berkuasa membetulkn pndgn org lyen..

n Sekurang2nya ‘’ lauk ‘’ hidup aku x lerw tawar sangat..

Biler jumpa org aku ckp ‘’ hi ‘’ sebab aku sonok disindir balek ngan sapaan

’waalaikumsalam ‘’..

Biler org masok campur urusan idop aku, memang aku benci tapi menghargai kesudian mereka membetolkan kesilapan aku..

Biler aku salah tafsir org2 sekeliling aku,.

Aku membentak dlm aty ‘’ ko bajet ko tuhan..! ‘’

Biler aku ckp ‘’ ko nk taw bwt per..? ko kicik lgy.. ‘’bkn aku xnk kongsi..bley jer jdi aku nieyh pemegang amanah..

Biler aku kata ‘’ ha3,ko lgy lopek dri aku,.!!‘’

Aku berbisik,. ‘’ mgkn saja dier lebey rapat ngn ALLAH.. ‘’

Biler member2 gtaw depa aderw msalah,.

Aku taw aku mang x rety nk solve,.tpy aku bg depa pnjam telinga aku

[walupun selalu tersumbt ]

Biler aku xnk down ngn org lyen.,bkn aku nk bergado.,bley jer jdik aku blaja2 bergurau…

Bilerw aku rasa sume org dgr cakap aku,. Aku diamkn diri

Aku mencarut dlm haty ‘’ko x takut kerw kalo ko x amal ‘’

Biler aku rasa aku terlalu lembab,.aku ajk org yg lebey gemok dry aku tuk lumba lari.,sebab aku nk cicir kn dier tujuh tiang lampu..ha3

N biler KADANG2 korg rasa yg aku eiyh kuat merapu meraban merabun..

Hendaklah SELAMANYA korang taw aku pak long,AKU pemilik blog eiyh..

Kah3..

No comments:

Post a Comment

blub2

Powered by Blogger.