Friday, April 10, 2009

[shorty]..

Aku berbangga... in lah post plng pendek penah aku bwt.. so ats kebangaan yg x bersudah eiyh aku nk berucap sikeyt ler.. jap amaran>post ini adlh post yg pling bosan., ulang>bosan.. teruskn membaca jika anda rasa anda adlh dlm kalngn d 'chosen one'..wah..! keyh.. gua nk ucap kn tahniah kepada perdana menteri baru malaysia iaitu abg Najib kita ats kejayaan beliau membentuk satu kabinet yg bakal menyatukan malaysia..[ bilang nya gitu seyh...].. x kesa ler.. wa pon bknnyer menyebalhi mana2..sebut ler PAS,PKR,UMNO,aper lagy kunci?mangga x pon betik.,sori ler.,stand gua x samer ler ngn falsafah korg...n ditegaskn sekali2 ataw on dwa kali ker tiga kali er.. aku x kn bentuk parti aku sendiri..! coz aku,. coz...... aku......... coz aku...eee segan le nk cakp.. coz aku ler aku,.aku ler pak long,.aku ler perdana menteri kepada diri aku sendiri.,aku ler pengurus kewangan kepad dompet yg jarang2 gemok eiyh.,aku ler tukang rasa mknann yg mak aku masak.,n apa lagy.,haa..! aku bkn ko.. itu yg penting.,x phm..? sukaty aku ler.., mana aderw aku dibayar tuk memahamkn korang..ha2.. cerita sal pour-lee-tick eiyh... gua nk open story sikeyt ler... cennieyh ler... aku on x taw caner..,tapy time kecik2 lu aku penah aderw impian ler.,.kalo aku gtaw korg mesty krg rasa eiyh impian yg gila, x masok akal ,bodoh bangang, tolol,ataw pon,mesty korg akn kata ''budak eiyh mesty menyusu x abeh eiyh.,x bley pakai langsung otak dier eiyh...'' ntah ler..terpulang ler kt korang...tapi aku x rasa pe yg aku impikan eiyh mustahil.. ermm,,per yg aku impi..? aku impikan PAS,UMNO,KEADILAN n segala mcm bentuk parti melayu bersatu ,.mgkn bkn bwh satu nama parti.,tapi DALAM SATU HATI., aku x bermksod nk wujudkn perkauman..tapi korg sendiri tgk ler.. yg gado sama2 parti..melayu yg berpecah sana sini pon ..melayu kalo melayu tu sendiri blom bersatu ermm pikir2 ler... macamna plak MALAYSIA nk bersatu.. aku bengang biler org yg sebaya ngn aku udarakn suggestion,n mentah2 cadangan depa ditolak.. alsn> KO KICIK LAGY.,APE KO TAW., okeyla pakcik2 yg da besar.,yg da matang.,yg da beruban bulu kat dada.,. mgkn aku belum cukop dewasa.,tapi sekurang2 nyer aku x panday nk tipu diri aku sendiri,.aku suarakn ape yg aku rasa.,aku mgkn bkn politician,.mayb aku juga bkn ler org2 penting yg jln kat pasar seni on ats permaidani bulu merah., tapi aku lead liyfe aku sendiri.. aku xidop dlm dunia aku sendiri.. bab mang aku xkn rasa dunia eiyh aku yg punyer kerna asal aku jln sikeyt aku nmpk monyet,sikyt lgy jalan gua akn nmpk plak tikus2 kecik berlari2 anak bwh meja mkn kdai mamak terdekat dri umah gua.. so gua kne lar terima hakikat yg idop eiyh kena sharin2.,tolak ansur ler kira.. an mayB itu ler penyelesain kepada kemelut perpaduan tanah melayu eiyh.. ntah ler.. serasa aku ler...

No comments:

Post a Comment

blub2

Powered by Blogger.