Saturday, March 21, 2009

[jgn simpan lam aty..]

13 things that makes my aty rase b’bulu giler…..

· Satu[1]..: aty aku mang bebulu…

Biler aku tga temenung thn dtg mnusia yg hensem k

X ensem erw, lawa x lawa ker n than tepuk bahu aku se’lembut2’ yg buley,.kalo bley tlng ikan yg aku tercekik stga jam lps on bley terkeluar..kejam2..

Mkin bebulu aty aku biler dier kte., ‘’ igt awek ea..? ‘’

Sib byek sengih aku yg agk2 kerang eiyh selalu slmtkn aku… apa depa pikia’ lam otak cek igt pompan jo ka…

~masih beku…

· Dua [2]…:aty aku mang bebulu….

Biler aku kuar p pekan pkai selipar fevret aku..>[selipar jepon].. n org ramay mengusha2 selipar jepon kesygn gua ngn pndgn yg seolah2 selipar gua telah mencuri setndn goreng pisang milik peniaga2 di pekan kjg..

P/S-not bad wut selipar kuning ngn jeans biru an..?

~memang bengang..

· Tiga [3]..: aty aku mang bebulu…

Biler air teh lebihan sarapan pg tdy yg aku simpan lam peti ais dgn tujuan menunggu TEH tersbut sejuk dan men’chillin’kan dikebas oleh adekku..oleh kerana bilangn adek bradek ku yg ramay maka kemalasan telah menjadi factor utama ku mls nk menyiasat siapakh yg menjdi dalang diseblik misteri kehilangan tehku…

~boleh ler dikatakn bengang..

· Empat [4]..: aty aku mang bebulu…

Biler brg2 yg bley la dikatakn kepunyaan ku diguna pakai sesuka aty..contoh mudah>tyap2 pgy akn aderw sorang budaks agk2 sebaya ngn aku,.sebelum pgy sekola dier akn cekau bedak proteks ku..siapa budaks tu..?ha2 rahsia..ckp ujung bulan..bedak yg sedahulunyer berat kini telah ringan,.baling kt tikus pon, tikus gelak..

~aty blom howt

· Lima[5]..aty aku mang bebulu…

Biler aku lalu jln kt dpn bilik guru skola aku..n secara tiber2 dan ajaib nyer muncul sekumpulan plja2 pu3 mem’block’ laluan aku…sakit2..terpksa aku meredah lautan manusia sebegitu dgn batuk,dehem n mcm2 bunyi lgy lerw yg pada pendpt aku dpt membelah drg spaye bdn gua yg ‘’agk agk ‘’ besar ini dpt mencelah dan bejumpe dgn guru-guru yg gua syg…

~boley thn lerw pnjg bulu yg tumbuh kt aty aku..sakiyt hearty..!

· Enam[6]…aty aku mang bebulu…

Biler aku pkai maxis..sering saja dwet aku hilang secara tiba2..nk call centre,. Otak aku membisik ‘’ jgn dir,. membazir.. ‘’… SSh2 fed up.aku tukar celcom..kalou celcom pon bwt prangai.. memang aku carik2 kn simcard ku.. and ku campur2 kn dgn dedak bgy ayam mkn…

~antara bengang dan geram…

· Tujuh[7]…aty aku mang bebulu…

Kalo aku masok kedai cd erh kedai dua hengget erw…penjaga kdai tersebut pasty dn pastynyerw akn membuntuti aku.,mana2 aku pigi dier ader..hey..!xderw privacy maa.. owg nk usha jerw bkn nk curi..untung lerw aku masok kdai ko drpd aku lnggan pirats2 kt luar uh…last2 aku chow kerana sememangnyerw aku msok kedlm kedai tersebut tnpa terdetik sikit on niat nk mmbntu perniagaan beliau..ha2..

~aty cool..

· Lapan[8]..aty aku mang bebulu…

Biler tga lepak2 lam klas, tga rancak2 beborak..[bkn mgumpat ea..x myen ar,.nyah ngn ponds jerw yg kki ngumpt eiyh]..tetiber tu,,terbau satu bau yg agk2 x menyelerakn,lgy pedih biler ‘dier’ ader extract telo2 sikeyt..memang sakiyt..memang sakiyt haty..pastu jdi la insiden mengangkt sumph bg melepaskn diri masing dari dakwaan KENTUT..walopan selalunyer akn didapaty slah sorang dari kami juga yg melakukan jenayah tersebut..tpi kadangkala aderw jgak kes dimana sumer didapty X BERSALAH…haa..mcm maner tuh..?mgkn kah kaum hawa yg telah melepaskn gas asli tersebut..? baunyerw agk2 bley tahan ler..mati lalat…no comment..!

~x nk sejuk kn aty aku erw..ngaku lerw…

· Sembilan[9]….aty aku mang bebulu……

Biler tga aderw MOOD BLAJA than member2 ajk trun bwh..p water cooler…da ler biler nyek mood da ilang..lak tu trun2 water cooler x kuar air..kuar angin..!hangin ibu jari aku…seb byek pastu g jln2 sekitar bgnn sekola yg sememangnyerw x de apa2 tarikan di wktu sesi persekolahan..biler bosan nyek ats kacau org lyen..gelak3..sampay ckgu masuk..

~nk bengang on x ley,ske gak p water cooler lgy2 yg pu3 pnyer..jauh dan memakn masa…isk2 masa itu emas bro..

· Seploh[10]..aty aku mang bebulu..

Kalo tyme zmn skola dlu..balik2 dry skola angkat gayung,agkt towel bwk niat suci murni g kolah nk mandy,.masok2 kolah..pe aku nmpk..? air paras buku lali on x sampay.,mgknkh aku yg agk agk besar eiyh cukup tuk mndy air sebnyk tu?..hohoho..mne mgkn..!so mandy da x pat.,nyek dorm blek ar crik bantal.,[xderw baldi ataw gayung yg pecah ye..aku bkn jenis nk mengamuk mengapi x tentu arah..]

p/s-pesanan kpd junior2 skola cek…tolong jgn ‘jiblon’ tyme tengary.,senior2 hang sememangnyer akn mencry air lps sekola..

~mang panas aty,.tpi malam gua bls blek..naseb lerw kowang air keruh pgy2..hak

· Sebelas[11]..aty gua mang bebulu…

Biler wa pigi shoppin complex an wa nmpk pompan pkai bju serupa bikini,singlet..?xder gaye on..eloww..! kakak2 bikini sekalian yg suke pakai bju yg bley mnyebabkn mata2 kaum adam seperti kami ini berguling2 atas lantai tolong lerw crik baju yg SESUAI sikiyt g mall.,dlm tu kn sejuk.,pe gune korg pakai bju cam tu..,nk kata bawu blek pantai..kasut tumit tggi nk mampus..tajam lgy uh,,pttot lerw pon dinamakn shopping COMPLEX,,.sememangnyer tersgt2 ler complex pemikiran org yg berkunjung kesana..adoiyai… hawa2..percayalah laki yg menghampiri pompan SEXY n MEXY hanya lah kerana tuntutan nafsu semata2..sejaht2 mane pon laki,.x kn pernah dier rela memperisterikan seorg perlacur..bkn gua same kn taraf pompan sexy ngn pelacur..Cuma wa nk sebut kat sini jht mana pon laki dier tetap crik wanita yg baik2 gak..[dgn hrpn pompan tu dpt membawanya kembali kepngkal jln]..sory adam,.ALLAH maha adil dier yg tentukan siapa yg lyk ngn siapa..

· Doblas[12] ..aty aku mang bebulu ..

Tyme mata aku baru nk telelap.,lps lima minit aku settin tempat tidur aku.,.tetiber aku dgr bunyi kucing jantan ngn betina bergaduh2..eyh bukan bergaduh.,making love.,,fuh..!wahai kucing..korang lerw makhluk pling ‘diam’ skali kalo bab2 be’mesra’ eiyh..seb byek aku eiyh dikatakn pnday lerw gak bab2 memekakkn telinga.,.kalo lah aku tejaga tyme tidur disebabkn korang..memang sampay ke sumatera aku kejar korg..dpt..sorang aku letak kt semenanjung sorang kt sabah or Sarawak..ha2 pdn muke..biar merindu…

~ada hikmah disebalik penciptaan setyap sesuatu..ALLAH maha kuasa..

· Tiga belas[13]..aty aku mang bebulu..

Paling aku bebulu biler aku drive, n manusia yg menganggap dri mereka pro..likan aku dri belah kiri..eyyh.!!.sikiyt on aku x kesah lerw ko nk liken aku bape kali on,.evan kalo ko nk liken pastu ko u turn likan lgy on aku x kesah.,tpi tolong lerw phm..terang2 bwt masa skang aku lkt P kt belakng tu..cbe lar Pham sikiyt…kang aku remuk keta kowang,.kowang agkt court ler,.da la nk kne upah lawyer.,nk nyek trun agy..ko igt aku rjin nk trun nyek,trun nyek court.,bosan taw ak..byek aku kejar ayam..dpt aku sembilih bwt chicken chop..kenyang gak,,. ~tggu lerw P aku ilang..jgn sangka kelisa yg kecil x menyimpan seekor buaya..

Bnyk gak hal2 yg membulukan aty aku upernyerw..x pwas aty tol aku ngn tu..x pwas aty tol aku ngn ni…sampay biler..?sampay biler2..?isk2 x mungkin ler..after all..nape kita perlu membiarkn aty kita teros menerus howt ngn sumtin..bkn kerw kita ader choices samaada baik ataw bruk..pikirla kalo kita bengang ngn sumtin per kita dpt..so for all d things that I was bengang by..actually I had already forgave it..no need to keep it longer in our heart rite..but one thing that I cannot forgive for is d bikini gurlz n aunts n maybe for some cases even nannies..thats not between u n me.. coz its between u n ALLAH..if u ever felt shame why should u postpone ur repent..ALLAH is most forgiving..remember that..just don’t do syirik to him..insyaallah..!

1 comment:

blub2

Powered by Blogger.